Frågor och svar
Här finner du svar på vanliga frågor om butiken och våra produkter.
Vid Köp
Hur lång är leveranstiden?
Vi skickar din order så fort vi kan från vårt lager. Normalt är leveranstiden 3-4 dagar. Order som är lagd på helgen skickas tidigast nästkommande vardag. Om en produkt inte finns i lager så skriver vi alltid ut när den beräknas vara i lager igen.
Om något i min order inte finns i lager, skickar ni först ut produkterna som finns i lager och senare skickar den andra produkten när den kommit in i lager igen?
Nej, vi skickar inte ordern förrän samtliga produkter finns i lager igen, men om du kontaktar oss kan vi lösa detta, dock tillkommer en extra fraktkostnad.
När får jag min klarnafaktura?
Det är klarna som sköter våra fakturor och så fort som vi packat och skickat ordern så skickas ett meddelande till klarna som från och med då sköter hela betalningsprocessen mot er kunder. Oftast får du fakturan direkt eller inom någon dag. Om du inte har fått fakturan eller har några frågor om fakturan så rekommenderar vi att ni kontaktar Klarna då vi inte kan svara på några väsentliga frågor där.
Varför skickas inte min order?
Det kan bero på att vi för stunden har fått väldigt många beställningar och att din order inte blivit packad ännu. Vi packar paketen i turordning.
Skickar ni utomlands?
Nej, vi skickar inte till något annat land än Sverige tyvärr!
Kan jag hämta produkterna i er butik i Falköping?
Ja det går att göra. Maila oss och avtala en tid som fungerar!
Hur returnerar jag en produkt?
Retur kan du gör på alla våra produkter. 14 dagars öppet köp från och med att du har mottagit varan. Kontakta oss vid retur ärenden. Kunden står för frakten vid retur.
Kameror
Hur monterar jag kameran på bästa sätt?
Det beror på hur kameran ska användas. Men generellt kan vi säga att kameran monteras 2,5-3m upp och sedan 25-30m från objektet du vill övervaka. Det enligt oss ger dig en bra överblick över området och bästa bildkvalité i dagsljus och mörker. Samt att om kameran monteras på denna höjd syns den inte lika väl och det blir svårare för obehöriga att komma åt den.
Vad för simkort ska jag använda?
Kameran använder sig av datatrafik för att skicka information och inte sms och mms trafik. Vi rekommenderar våra kunder att kontakta sin egna tele-operatör och beställa ett datakort som är kopplat till deras egna mobilabonnemang. Detta gör att kameran och din mobiltelefon delar på samma surfpott.
Hur mycket surf drar era kameror?
Detta beror på hur mycket kameran används, men räkna med 3-5GB vid aktivt användande.
Hur ska montera solpanelen för bästa effekt?
Detta beror helt på vart du bor och terrängen som den ska monteras i. Vi kan rekommendera att använda sig av solcellskollen för att få en bra grund att stå på. Klicka på länken: https://www.solcellskollen.se/rakna-pa-solceller för att räkna på hur ni ska montera panelen.
Service och övrigt
Jag har inte fått någon bekräftelse efter jag gjort min beställning, vad gör jag?
Kolla igenom din mail så att inte mailet hamnat i din skräppost. Om du inte finner den där kan det vara så att du angivit fel mailadress när du gjorde din beställning. Om du kontaktar oss antingen via telefon eller mail och förklarar ditt problem och att du vill ändra adress så är det inget problem, så länge vi inte har hunnit skickat iväg ditt paket ännu.
När jag skulle hämta ut paketet så var det skadat, vad ska jag göra?
Ibland så går paketen sönder i frakten. Det gör ingenting om du hämtar ut paketet även om det är skadat, ibland så har ingenting gått sönder, det ser oftast värre ut än vad det är.
Om dina produkter är trasiga eller om något saknas så rekommenderar vi att du kontaktar oss och skickar med bilder på paketet så att vi kan lösa problemet åt dig.
Kan ni montera produkterna åt mig?
Vi kan hjälpa till med installation av produkterna om du bor i närområdet av Falköping. Vi gör detta mot en installations kostnad på XXXkr
Vad för garantier erbjuder ni på era produkter?
Våra produkter omfattas av 1års garanti mot fabrikationsfel. Kontakta oss vid garantiärenden så löser vi er ärende på bästa sätt.